ERVARINGEN DIE EEN MENS BIJBLIJVEN

Jennifer Dolorita – ACI Arnhem/Nijmegen

Jennifer Dolorita – ACI Arnhem/Nijmegen – Jennifer werkt 3 jaar voor ACI-Groep. Met trots deelt ze een bijzondere ervaring en vertelt ze over één van haar eerste schades voor ACI. Dit was een indrukwekkende ervaring die haar nog duidelijk bijstaat.

“Een van mijn eerste ervaringen was bij een erg positief ingestelde familie. Zij hadden een gezin met 3 kinderen. De oudste zoon (14 jaar) had op een avond zijn telefoon in de oplader laten liggen waardoor er kortsluiting is ontstaan. Uiteindelijk is hierdoor brand uitgebroken.

De hele bovenverdieping was aangetast door brand en roet. Alles was zwart. Dit moest geheel worden hersteld en gereinigd”.

Positieve vibe

“Ondanks de ellende waar deze mensen in zaten bleven ze toch enorm positief. Er was veel schade maar ze gingen hier goed mee om. Waar zij ook heel goed mee omgingen was het schuldgevoel van hun zoon. Hij voelde zich verantwoordelijk voor het ontstaan van de brand. De ouders drukten hem op het hart dat niemand hem iets kwalijk nam”.

“Deze klus was voor mij een hele fijne eerste ervaring. Ik ervaarde hier direct welke meerwaarde je als ACI biedt in een geval van schade”.

Wat er komt kijken bij schadeherstel

“Voorheen realiseerde me ik niet wat er zoal komt kijken bij het herstellen van een brandschade”.

“Nadat de brandweer het sein brandmeester heeft gegeven, beginnen wij met het beredderen. Het is mooi om te zien wat er zich achter de schermen afspeelt. Direct worden alle spullen veilig gesteld, door ons meegenomen en zonodig in droogkamers geplaatst”.

“Het huis moet gedeeltelijk hersteld worden. Voordat je het weet zit er alweer een nieuw dak op en kunnen we ook daar starten met het reinigen”.

“Het maakt me blij als de gedupeerden weer in hun schoon huis met schone spullen kunnen wonen”.

“Je herstelt letterlijk de schade die is ontstaan en biedt tevens op emotioneel vlak ondersteuning. Toen was het voor mij direct duidelijk: ACI is het bedrijf waar ik bij wil blijven”.

Jennifer Dolorita

“Het is onze taak om
gedupeerden te helpen, zodat
ze zo snel mogelijk weer
naar huis of op hun eigen werkplek kunnen werken”.

PREVENTIE TIP: VOORKOMEN IS BETER…

Laat geen stekkers in het stopcontact zitten

Laat geen stekkers in het stopcontact zitten. Want ten eerste kan het brandgevaar opleveren. Het is een veelvoorkomend probleem dat men brand in huis krijgt dankzij een stekker. Vooral telefoonladers kunnen brandgevaarlijk zijn. Voordat u gaat slapen is het handig om te controleren welke stekkers er nog in het stopcontact zitten. Plug uw stekkers zoveel mogelijk gezamenlijk in een stekkerdoos. Dan hoeft u enkel op de knop te drukken om ze van de stroom af te halen.

Laat geen stekkers in het stopcontact zitten!

Waarom we ook geen stekkers in het stopcontact laten zitten is het volgende: Het bespaart enorm veel aan stroom. Het is dus geen verkeerd idee om dit elke avond weer te controleren. Maak het tot een vaste routine per dag. We hebben te maken met best veel stekkers dus u kunt er ook veel energie mee besparen. We gaan er vaak vanuit dat het desbetreffende apparaat dat ”uitgezet” is geen stroom meer verbruikt. Niets is minder waar. We weten het pas zeker als de stekker ook echt niet meer in het stopcontact zit. Dan pas verbruikt het echt geen stroom meer. Wist u wel dat als u uw computer in de standby stand laat staan dat het op jaarbasis zo’n € 35,- extra aan stroom kost? Dat is enorme verspilling van stroom.

Zorgen dat u
tevreden bent.

Bij blikseminslag kunnen apparaten die in het stopcontact zitten brandgevaar opleveren

Dit geldt natuurlijk voor alles waar een stekker aan zit. Uw tv of audio-installatie neemt namelijk ook gewoon stroom. Het gevaar met stekkers die we in het contact laten zitten is vooral door schade van de bliksem. Als deze inslaat dan kan er kortsluiting ontstaan. Geen fijn idee toch? Terwijl u er iets aan had kunnen doen om het te voorkomen. Waar u wel op moet letten is dat u niet teveel apparatuur op een stekkerdoos aansluit. Want dan raakt de stekkerdoos overbelast. Meerdere stekkerdozen op een stekkerdoos is ook geen goed idee. Zo beveelt de brandweer aan om bijvoorbeeld een extern kacheltje rechtstreeks op een stopcontact te zetten en dus niet op een stekkerdoos. Het gaat er om dat een apparaat de warmte kwijt kan. Ziet u bijvoorbeeld stof op een apparaat zitten? Haal dit dan weg met de stofzuiger. Ook dit kan resulteren in brandgevaar.

Bron: www.energievergelijker.com